vrijdag 18 juni 2010

HOW TO Ado corset taart ;-)

Martijn vierde afgelopen maandag zijn verjaardag. De opdracht was een Ado taart. (voor de niet-voetballiefhebbers: das een voetbalclupje uit Den Haag met groen gele shirtjes) Nu had ik natuurlijk een taart kunnen maken in de vorm van een voetbal of het logo van de club.... ik heb er een andere draai aan gegeven:
Als bakvormen heb ik gebruikt: een braadslee van het Kookpunt, en 2 Blanda schaaltjes 12 cm van de Ikea
Dan krijg je dit als basis:
Het lijfje heb ik een beetje getailleerd en de onderkant afgerond
Vullen! Eerst dijkjes van botercreme met daartussen kersen:
De volgende laag banketbakkersroom:
De borsten met alleen kersen tussen de dijkjes
Alles afsmeren met boterceme en dan...
een Ado corstje aan!


Ik heb niet alle stapjes op de foto gezet, was zo druk bezig dat ik het een beetje vergeten ben!

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie taart is dit geworden! Leuk ook die details zoals het uiteinde van de rijgveters.

    Wat zul jij een plezier gehad hebben met het maken!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Een waar kunstwerk.
    Bedankt voor de verschillende foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was altijd benieuwd wat er onder die laag marsepein zou zitten....
    Erg leuk om het te zien!

    BeantwoordenVerwijderen