zondag 23 mei 2010

Baboesjka

Twee weken geleden nam 1 van de leiders van NSO Babushka afscheid. De vraag was of alle kinderen voor hem en baboesjkapop wilden schilderen/tekenen/knippen/plakken... Ik had nog de stof over van de baboesjkaboxer (zie post 27 febr) en zo onstond het idee om hem uit stof en vilt te maken. Samen met Fleur ben ik aan de slag gegaan. De pop is dubbelzijding en past precies in een A4 insteekhoesje. De voorkant:

De achterkant: De tekening en foto zitten achter plastic gestikt.

Bij Kantje Boord hebben ze heeeeel veel kantjes en bandjes, maar ook leuke katoentjes! (stof hierboven komt er ook vandaan) De laatste keer kwam ik het stofje hieronder tegen. Samen met de restjes van de dekbedovertrek en het rugzakje van Eline (zie post april 2009) is er deze jurk uitgekomen:
Het lijfje is van dubbele stof gemaakt, de zoom heb ik afwerkt met zelf gemaakt biasband van dezelfde stof van het bovenlijfje.

Tja, en dan zit je met restjes stof... met het idee van de baboesjka pop in mijn achterhoofd ontstond er dit:
Een baboesjka uitgeknipt uit de stof met ca 4 mm naad, met zigzagsteek op vilt gezet en met de kartelschaar in vorm geknipt. En met wat lintjes eraan en een veiligheidsspeldje op de achterkant heb je een leuke broche voor op bijvoorbeeld een spijkerjasje, deze is voor mijzelf:
En dan wil Fleur er natuurlijk ook eentje op haar spijkerjackie:
Op de verjaardag van Sofie:
Met Jelmer en Sofie:
Smile!!!!!!!!!!

2 opmerkingen:

  1. De creativiteit spat er weer van af. Wat een lieve stofjes en mooi jurkje voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen